Nauczyliśmy się, że...

,,Projekt nauczył mnie współpracy z grupą oraz pomógł zrozumieć tamte okropne czasy wojny." ~ Michalina

,,Projekt o Piotrze Jankowskim, który realizowałam uświadomił mi ile ludzie mogli oddać za swoją ojczyznę, by była wolna, sprawiedliwa i niezłomna. Doświadczyłam również wielu wrażeń, dobrych i złych. Kręcąc film nauczyłam się trochę o grze aktorskiej, charakteryzacji oraz jak obsługiwać kamerę. Na pewno w przyszłości mi się to przyda, chociażby do tego by podjąć się wyzwania startowania nią w konkursie jeszcze raz." ~ Kasia

,,Projekt nauczył mnie tego, że powinniśmy brać wszystko w swoje ręce i działać razem w zespole. Być wytrwałym i nie poddawać się na starcie. Pokazał jak trudne i bolesne były czasy drugiej wojny światowej i ze warto wspominać naszych wielkich, polskich patriotów." ~ Ola

,,Praca nad projektem nauczyła mnie odpiwiedzialnosci, współpracy z osobami mającymi często inne poglądy, jak stworzyć film. Poznałam jedną i najważniejsza rzecz, historie człowieka, który walczył o lepsza przyszłość dla mnie, moich rodziców i przyszłych pokoleń." ~ Kamila

,,Projekt edukacyjny ,,Kamienie Pamięci", w którym uczestniczyłam przez kilka miesięcy nauczył mnie przede wszystkim ogromnej cierpliwości. Przygotowanie materiałów do projektu, poszukiwania w bibliotece, kilkugodzinne przeglądanie stron internetowych w celu wyszukania czegoś pasującego do tematu, uczą cierpliwości i pokory. Również fakt, że podczas ferii zimowych zamiast odpoczywać my uczestniczyliśmy w wielu próbach i kręciliśmy sceny do filmu nauczył mnie, że bardzo ważna jest praca zespołowa. Taka praca przynosi wiele satysfakcji. Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w tym projekcie." ~ Gosia


,,W czasie realizacji naszego projektu zrozumiałam bardzo wiele rzeczy, które moim zdaniem są istotne w drodze ku dorosłości. Przede wszystkim, że muszę umieć wyrazić swoje poglądy, samodzielnie i systematycznie podejmować działania oraz przestrzegać terminów. Oprócz tego nauczyłam się, ile ludzie są stanie oddać za wolność swojej ojczyzny. Za to by kolejne pokolenia mogły żyć normalnie, ciesząc się możliwością uczenia się historii kraju i języka narodowego. Niby, takie codzienne rzeczy, ale mogło przecież tego zabraknąć. Dodatkowo teraz rozumiem jak trudna jest praca w zespole, bo szczerze mówiąc miałam z tym małe trudności. Były chwile kiedy chciałam odejść z grupy , na przykład z powodu presji czasowej. Jednak wtedy myślałam o bohaterze naszego projektu, Piotrze Jankowskim. On nie odpuścił, dzięki czemu mogę żyć w wolnej Polsce, więc i ja nie mogłam pozostawić jego historii w zapomnieniu." ~ Klaudia

,,Podczas projektu nauczyłem się bardzo wiele o nieznanym bohaterze, Piotrze Jankowskim. Jest to postać mało znana, ale za to człowiek ten był prawdziwym, polskim patriotą.Gdy parę miesięcy temu poznałem jego życiorys, strasznie się zdziwiłem. Nie wiedziałem, że na terenie ziemi Chełmskiej, kiedyś żył taki bohater. W czasie trwania projektu starałem się aktywnie w nim uczestniczyć, ponieważ interesuje się historią Żołnierzy Wyklętych, do których bez dwóch zdań można zaliczyć Piotra Jankowskiego" ~ Mikołaj

,,Dzięki pracy nad projektem dowiedziałam się, że wiele ludzi oddało życie za wolność ojczyzny, o których, tak niewiele się mówi. Nie znajdziemy o nich zbyt dużo informacji w książkach historycznych i podręcznikach szkolnych. O bohaterskich czynach Piotra Jankowskiego powinniśmy głośno mówić i przede wszystkim pamiętać. Praca nad projektem była dla mnie ciekawą i niecodzienną lekcją historii. Szukanie i odkrywanie nowych informacji było fascynujące i tajemnicze. Po zakończeniu pracy czułam się dumna, że mogę przekazać tak cenne wiadomości moim rówieśnikom. Praca w grupie była dla mnie miłym doświadczeniem." ~ Kornelia



Fot. Klaudia Kopczyńska
Na zdjęciu (od lewej) Ola, Klaudia, Michał, Kornelia, Kasia, Gosia, Kamila i Michalina

Na zdjęciu: (od lewej) Gosia, Kasia, Kornelia, Ola, Kamila, Michalina






Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz